Nowe biuro METRO SERVICES w centrum Szczecina

Kim jesteśmy

METRO Global Solution Center jest odpowiedzialne za procesy finansowo-księgowe dla METRO, wiodącej międzynarodowej firmy handlowej z siedzibą w Niemczech, oferującej asortyment spożywczy i nieżywnościowy, która specjalizuje się w obsłudze hoteli, restauracji i firm cateringowych (HoReCa) oraz niezależnych handlowców.
Spółki usługowe, takie jak METRO Global Solution Center, METRO PROPERTIES, METRO LOGISTICS, METRONOM i METRO ADVERTISING świadczą nadrzędne usługi dla całego koncernu w zakresie księgowości i operacji biznesowych, nieruchomości, logistyki, IT oraz reklamy.
Założone w 2012 roku w Szczecinie METRO Global Solution Center przekształciło się z dostawcy usług w partnera dostarczającego kompleksowe rozwiązania dla biznesu i naszych klientów.
 

Ciekawe fakty - Business Service Sector

4
mld zł
Coins Wartość rynku SSC /BPO w Polsce szacuje się obecnie na ponad 4 mld złotych.

35
lat
Calendar 75% zatrudnionych w tej branży to osoby do 35. roku życia.


40
języków
Language Usługi w centrach SSC/BPO w Polsce świadczone są w aż 40 językach!

Metro-biuro
Jesteśmy METRO Global Solution Center
 
Od 11 lat świadczymy specjalistyczne i scentralizowane usługi na najwyższym poziomie w zakresie wybranych procesów operacyjnych w finansach i księgowości dla podmiotów METRO zlokalizowanych głównie w Europie.
 
Biuro METRO Global Solution Center mieści się w Szczecinie, ale nasze doświadczenie i zasięg nie mają granic. Od samego początku istnienia firmy zapewniamy doskonałą obsługę naszym klientom wewnętrznym. Wieloletnie doświadczenie pozwala nam wychodzić z inicjatywą, być wartością dodaną w każdym procesie, a przede wszystkim trzymać rękę na pulsie, jeśli chodzi o efektywność i satysfakcję naszych klientów.
 
Jako pracodawca dążymy do stworzenia świetnie zintegrowanego, międzynarodowego i innowacyjnego środowiska, w którym ludzie mają realny wpływ na rozwój firmy. Wspólnie dążymy do doskonałości, stale zwiększając nasze kompetencje, by stać się najlepszym graczem na rynku. Jeśli masz podobną wizję rozwoju kariery, dołącz do nas!
 
Zanurz się w niepowtarzalnych możliwościach METRO GSC! Znajdziesz tutaj ekscytujące możliwości rozwoju, impuls do podnoszenia kwalifikacji, kulturę opartą na wzajemnym szacunku i współpracy, a przede wszystkim nieformalną, a zarazem międzynarodową atmosferę. Dodatkowym atutem będzie przepiękne biuro o ultranowoczesnym designie i Szczecin – miasto, które nieustannie będzie Cię zaskakiwać.

We make it count!

Ciekawe fakty - METRO Global Solution Center

400
miłośników księgowości
Employees Zatrudniamy blisko 400 entuzjastów księgowości i profesjonalistów z naszej branży.
40%
poliglotów
Language Jesteśmy poliglotami – blisko 40% z nas zna co najmniej dwa języki obce.
+20
krajów
Globe Obsługujemy ponad 20 krajów i stale się rozwijamy.
20
języków
Language Pracujemy w różnorodnym środowisku, pełnym narodowości z całego świata, więc mówimy w blisko 20 językach.

METRO jest wiodącą międzynarodową hurtownią z asortymentem spożywczym i nieżywnościowym, specjalizującą się w obsłudze hoteli, restauracji i zakładów gastronomicznych (HoReCa) oraz niezależnych handlowców. Miliony klientów METRO na całym świecie mogą wybrać, czy zrobić zakupy w jednym z dużych sklepów, zamówić online i odebrać swoje zakupy w sklepie, czy też zlecić ich dostawę. Ponadto METRO wspiera także konkurencyjność przedsiębiorców i własnych firm za pomocą rozwiązań cyfrowych, przyczyniając się tym samym do kulturowej różnorodności w handlu detalicznym i hotelarstwie. Zrównoważony rozwój jest kluczowym filarem działalności METRO, co wielokrotnie podkreślał Dow Jones Sustainability Index.

Dowiedz się więcej o METRO

METRO - Struktura firmy

METRO - Struktura firmy

Misja i wizja

Accounting in our DNA” to wyjątkowa charakterystyka naszych pracowników, dzięki której METRO Global Solution Center jest w stanie oferować najwyższej jakości usługi księgowe dla spółek METRO.

Naszym celem jako organizacji świadczącej usługi jest tworzenie wartości dodanej dzięki biegłości operacyjnej. Udaje nam się ją osiągnąć na bazie naszej strategii, opartej na zatrudnianiu najlepszych ludzi i zapewnianiu im możliwości ciągłego rozwoju.

Nasze zaangażowanie skupia się na aktywnym wsparciu zrównoważonego rozwoju naszych Klientów poprzez przejmowanie drugorzędnych obszarów ich działalności. Pozwala im to skoncentrować się na najważniejszych obszarach ich biznesu.

Nasze wartości

METRO Principles on Fair Working Conditions & Social Partnership
METRO Principles on Fair Working Conditions & Social Partnership

Compliance

Dla organizacji takiej jak METRO niezwykle ważne jest, by prowadzić działalność biznesową zgodnie z obowiązującymi przepisami - trzymając się ustawodawstwa krajowego i międzynarodowego oraz wewnętrznego kodeksu postępowania. Dla nas, pracowników grupy METRO, oznacza to działanie zawsze w sposób właściwy - taki, który pozwala nam chronić interesy naszych Klientów i interesy METRO oraz dbać o dobro naszych pracowników.

Compliance, mocno zakorzeniony w kulturze organizacyjnej METRO, stanowi również integralną część kultury organizacyjnej METRO Global Solution Center. Obowiązujący w METRO Program Compliance został stworzony, by wspierać wszystkich pracowników w spełnianiu wymogów odpowiednich przepisów ustawowych, regulacji i standardów postępowania. W tym celu zostały ustanowione również jasno określone środki. Ich realizacja jest zorganizowana i koordynowana przez Oficerów Compliance działających w każdej lokalizacji METRO, w tym również w METRO Global Solution Center.

Zasadniczym elementem Programu Compliance jest osiem Zasad Biznesowych, którymi kierujemy się w naszej codziennej pracy. Stanowią one podstawę działalności każdej organizacji METRO, dlatego wszystkich nowych pracowników dołączających do METRO Global Solution Center zapoznajemy z nimi w pierwszych dniach pracy. Jako członkowie naszej organizacji są zobowiązani do ich przestrzegania, w czym wspieramy ich poprzez podejmowane działania takie jak cykliczne szkolenia stacjonarne i e-learningowe, spotkania z Compliance Oficerem, dedykowaną komunikację wewnętrzną.

Zasady Biznesowe:

  • Unikamy konfliktu interesów.
  • Nie oferujemy i nie wręczamy korzyści.
  • Nie żądamy i nie przyjmujemy korzyści.
  • Właściwie postępujemy z informacjami firmowymi.
  • Przestrzegamy Prawa ochrony konkurencji.
  • Jesteśmy organizacją wielokulturową, zapewniającą równe szanse i tolerancję dla wszelkiej odmienności - nikogo nie dyskryminujemy.
  • Przestrzegamy godziwych warunków pracy.
  • Przestrzegamy obowiązującego prawa i procedur firmy.

System Raportowania Compliance

Mając na celu zapobieganie wszelkim nieprawidłowościom lub nieuczciwemu traktowaniu, stworzyliśmy w METRO system raportowania umożliwiający reagowanie na domniemane uchybienia. Jest on dostępny dla naszych pracowników, klientów, dostawców oraz partnerów biznesowych. Zachęcamy do zgłaszania domniemanych incydentów poprzez dostępny 24/7 METRO Compliance Reporting System. Zgłaszając incydent związany ze zgodnością, zgłaszający może pozostać anonimowy.



Kontakt

W razie pytań, zapraszamy do kontaktu.

Maria Antoniewska
Maria Antoniewska

HR Manager/ Compliance Officer, METRO Global Solution Center

Poznaj zespoły


Back Office

Administration

Administration

Uwielbiamy pracować z ludźmi, łatwo nawiązując kontakty. Nie ma dla nas zadań nie do rozwiązania. Chętnie witamy każdego gościa Metro i wspieramy naszych pracowników w codziennych sprawach organizacyjnych. Nasz dział pozwala szefom oddychać spokojnie, gdy do drzwi puka kontrola skarbowa. Nasz zespół dostarcza wiarygodne informacje zarządcze oraz ściśle współpracuje z innymi działami firmy.

Słowa kluczowe: obieg informacji, dokumenty, korespondencja, administracja, zaopatrzenie biura, dostawcy, negocjacje, organizacja podróży, księgowanie, dekretacja, ewidencja, księga główna, deklaracje podatkowe, sprawozdania, US, GUS, potwierdzanie sald, przelewy bankowe, raporty, audyt.

Nasza praca w liczbach:

  • Dziesiątki kontrahentów;
  • Setki faktur i zaksięgowanych dokumentów co miesiąc;
  • Setki organizowanych podróży służbowych;
  • Miliony pomysłów na rozwiązania problemów.

HR

Human Resources

Ludzie są naszą pasją! Jesteśmy kreatywni i otwarci, a różnorodność zadań napędza nas do działania! W tajemnych arkanach działu HR odnajdziesz ciekawe projekty z zakresu rekrutacji, szkoleń, rozwoju pracowników, Employer Brandingu, systemów ocen pracowniczych i motywacyjnych, zagadnień kadrowych i wielu innych...

Słowa kluczowe: zasoby ludzkie, rekrutacja, kompetencje, oceny, ścieżki rozwoju, szkolenia, komunikacja, dokumentacja, teczki osobowe, raporty, employer branding.

Nasza praca w liczbach:

  • Niezliczona ilość projektów do wdrożenia;
  • Niczym nieograniczona liczba pomysłów;
  • Godziny spędzone na rozmowach z pracownikami;
  • Minimum 1 zorganizowane spotkanie integracyjne w miesiącu.

Training

Training

Czy deszcz pada, czy słońce świeci, nasi trenerzy szukając wiedzy, siedzą w książkach, a także i w sieci. Nie straszne im miękkie zagadnienia, podnoszenie kwalifikacji, rozwój osobisty, a także liczne systemowe szkolenia. Występując publicznie przed licznym gronem, kontakty nawiązujemy łatwo i szybko, przekazując wiedzę i umiejętności profesjonalnym tonem.

Słowa kluczowe: planowanie, nauczanie, harmonogramy, efektywność, analiza potrzeb, raporty, akredytacja, ewaluacja, dokumentacja.

Nasza praca w liczbach:

  • 7 trenerów wewnętrznych;
  • Dziesiątki szkoleń, a ich liczba ciągle rośnie;
  • Długa lista zdobytych umiejętności.

Operations

GA

General Accounting

GA to "Król Dżungli". Zawiaduje i przewodzi w gąszczu wszystkich procesów księgowych w biznesie. Gromadzi ciekawe zagadnienia i wyzwania, dbając o wysoki poziom naszej adrenaliny. Ponadto dba o cenny firmowy majątek, właściwą ewidencją zapewniając porządek. Cenisz współpracę, liczysz na wyzwania? Dołącz do nas bez gadania!

Słowa kluczowe: rezerwy, rozliczenia międzyokresowe, alokacje kosztów, gospodarka magazynowa, uzgodnienia sald, usprawnienia, audyt, środki trwałe, konta bilansowe, amortyzacja, likwidacja środków trwałych, raportowanie.

Nasza praca w liczbach:

  • 0 nierozliczonych kont;
  • 0 niepotwierdzonych sald;
  • 1 000 stworzonych środków trwałych;
  • 10 000 zaksięgowanych dokumentów;
  • 100% zrealizowanych zleceń.

AR

Accounts Receivable

Mistrzowie rozliczania wyciągów bankowych, specjaliści od fakturowania i monitorowania należności, eksperci od uzgadniania dziennej sprzedaży raportowanej ze sklepów, niezależnie czy znajdują się one tylko 4 km czy aż 4 514 km od naszego SSC. Czy jesteś Polakiem, Portugalczykiem czy Chorwatem, u nas w AR z Excelem będziesz trzymać sztamę jak z bratem!

Słowa kluczowe: wyciągi bankowe, rezerwy, odbiorcy, dostawcy, fakturowanie, wezwania do zapłaty, optymalizacja, usprawnianie, raporty sprzedaży.

Nasza praca w liczbach:

  • Nasi pracownicy posługują się 15 językami obcymi;
  • Współpracujemy ze 130 sklepami zlokalizowanymi w 6 krajach;
  • W naszej ponad 30-osobowej grupie 7 osób pochodzi z zagranicy;
  • W 2014 r. zgłosiliśmy aż 104 pomysły na usprawnienie naszej pracy.

ICF

Internal Control Finance

Bieg wszelkiego procesu kończy się u nas, a dalej… dalej jest już tylko bilans, rachunek zysków i strat i deadline. Gromadzimy wszelkie dane i mieszamy, mieszamy… aż saldo się uzgodni. Zapewniamy procesy trzymające w napięciu niczym hollywoodzki film. Akcja, która toczy się nieprzerwanie od pierwszej minuty zamknięcia, aż do ostatniego raportu. Zawsze w gotowości. Zawsze na tropie błędnego księgowania - żadne nam nie umknie.

Słowa kluczowe: Kontrola wewnętrzna, bilans, rachunek zysków i strat, kursy walutowe, IFRS.

Nasza praca w liczbach:

  • 0 niezadowolonych partnerów biznesowych;
  • Kilkadziesiąt procesowanych raportów;
  • Setki uzgadnianych sald wewnątrzgrupowych;
  • Hektolitry wypitej kawy.

Document Processing Team

Document Processing Team

Lubimy pracę z dokumentami i zawsze można na nas polegać! Jesteśmy zaangażowanym, energicznym i pełnym poczucia humoru zespołem, który zmaga się z ogromną ilością dokumentów księgowych. Dokładność i skrupulatność to nasze największe atuty!

Słowa kluczowe: segregacja, kontrola, skanowanie, raporty, potwierdzenia, etykiety, archiwizacja, dokumenty, faktury, korespondencja.

Nasza praca w liczbach:

  • Prawie 2 000 000 zeskanowanych dokumentów rocznie;
  • Praca na 5 ergonomicznych skanerach produkcyjnych, skanujących do 200 stron/min;
  • Ponad 30 000 wysłanych listów – kompleksowa obsługa poczty wychodzącej z naszego centrum serwisowego.


Operational Support

IT/SAP Service Desk

IT/SAP Service Desk

Nowe technologie to nasz żywioł! Naszym celem jest zapewnienie ciągłej i bezawaryjnej pracy infrastruktury IT dla wszystkich pracowników. Na co dzień pomagamy również w okiełznaniu czasem złośliwych systemów i urządzeń. Staramy się by nasi klienci wewnętrzni zawsze mogli liczyć na naszą pomoc, a praca z ludźmi jest dla nas równie ważna jak zadania w serwerowniach.

Słowa kluczowe: utrzymanie infrastruktury, użytkownicy, wsparcie, bezpieczeństwo danych, dostawcy, systemy, nowoczesne rozwiązania.

Nasza praca w liczbach:

  • Ponad 140 stacji roboczych gotowych do działania;
  • Blisko 450 000 stron wydrukowanych przez naszych użytkowników w ostatnim roku;
  • Ciągłe wdrożenia najnowszych rozwiązań dotyczących sprzętu i oprogramowania.

Process Automation

Process Automation

Lubimy pracę koncepcyjną! Działamy w międzynarodowych zespołach. Potrafimy, stworzyć projekt od początku, z minimalną ilością wytycznych. Chcemy wejść w proces, poznać go i usprawnić. W życiu zawodowym i osobistym kładziemy duży nacisk na efektywność i osiąganie zamierzonych celów!

Słowa kluczowe: harmonizacja, modelowanie i mapowanie procesów; usprawnienia; KPI; optymalizacja; standaryzacja; zarządzanie projektami.

Nasza praca w liczbach:

  • Tysiące usprawnień;
  • Setki automatyzacji;
  • Dziesiątki projektów;
  • Zero monotonii.

Process Improvement

Process Improvement

Zawsze marzyliśmy o tym, by zostać agentami i key userami bo jesteśmy elastyczni, skuteczni i szybcy. Wchodzimy w tajniki działania systemów i żaden problem nie jest nam straszny! Lubisz wyzwania i nierozwiązane zagadki? Dołącz do nas!

Słowa kluczowe: administracja kontami, błędy systemowe, system ticketowy, wsparcie użytkownika, SAP, IAT, testy, optymalizacja, komunikacja, wdrażanie narzędzi.

Nasza praca w liczbach:

  • 100% rozwiązanych problemów;
  • Stworzenie ponad 180 użytkowników w kilkunastu systemach;
  • Ponad 500 godzin prowadzonych szkoleń;
  • Ponad 10000 przesłanych zgłoszeń;
  • 208 godzin rozegranych w Squasha.

Strategic Transformation Projects

Strategic Transformation Projects

To część jednej z najważniejszych inicjatyw modernizacji procesów administracyjnych. Nasza praca ma umożliwić zharmonizowanie procesów finansowych we wszystkich krajach, a także w holdingu. Celem jest uproszczenie i ustandaryzowanie przepływów pracy oraz, w kolejnym kroku, ich automatyzacja.

Ulepszenia, które zostaną osiągnięte dzięki projektowi LUCA, którego jesteśmy częścią, na przykład uproszczony model danych i przyspieszone przepływy pracy, przyniosą korzyści głównie ponad 2000 pracownikom działów finansowych w krajach METRO i w centrali. W końcu ta zoptymalizowana administracja ułatwi codzienną pracę wszystkim pracownikom pracującym dla firmy. I o to chodzi!